Genieten in het prachtige SENSIMAR

Blogger Style My Day (Lonneke Nooteboom) test voor TUI het SENSIMAR Kalliston Resort & Spa by Atlantica hotel op Kreta. Dit is haar dagboek.

“Dit is wel even het paradijs hoor. Even geen kids, alleen genieten van elkaar en rust… rust…rust”

Voor blogger Style My Day (Lonneke Nooteboom), bestaat een ideale vakantie uit relaxen, luieren, lekker eten, beetje shoppen en nog meer relaxen. Vandaar dat zij voor TUI het SENSIMAR Kalliston Resort & Spa by Atlantica hotel op Kreta is gaan bekijken. Hieronder lees je een greep uit haar reisdagboek.

VERTREK 22 MEI 2015

Samen met mijn liefje Luc landen we na een vlucht van 3,5 uur op Kreta. Als we met onze koffers de aankomsthal inlopen, staat iemand van het autoverhuurbedrijf ons op te wachten met de sleutel van de in Nederland gereserveerde auto. Wat relaxed!

HET HOTEL

SENISMAR Kalliston Resort & Spa by Atlantica ligt op 20 minuten van het vliegveld dus voor we het weten staan we met een welkomstcocktail in de lobby. De kamer is werkelijk prachtig. Dit gaat he-le-maal lukken de komende week. De avond is inmiddels gevallen. We laten onze koffers ongeopend en gaan naar het dakterras. We bestellen een Gin-Tonic en onder de sterrenhemel genieten we van het geluid van de zee… Terug op onze kamer staat er een bord met hapjes klaar. Heerlijk! We vallen tevreden in een diepe slaap.

“Ik schuif de gordijnen open en ga bijna gillen!”

DAG 2; WAKKER WORDEN IN EEN PRACHTIGE HOTELKAMER

We slapen lekker uit. We worden wakker van de zon die naar binnen schijnt. Nu kunnen we onze kamer eens even goed bekijken. De kamer is maar liefs 35m2 en heeft een ruime badkamer met een grote regendouche. Er staan heerlijke verzorgingsproducten voor ons klaar, twee dikke badjassen en badslippers. Ik schuif de gordijnen open en ga bijna gillen! Een groot terras en in het verlengde een houten zonneterras met groot matras. Via ons terras spring je zo in het zwembad. Onze kamer heeft dus privé toegang tot het zwembad! Dit heb ik nog niet vaak gezien. Je privé zonnedek aan je kamer met een eigen trapje in een zwembad. Waanzinnig!

ONTBIJTEN IN ALLE RUST

We strijken buiten neer en genieten van het fantastische ontbijtbuffet. Wat een rust. We beseffen nu pas echt dat dit een SENISMAR hotel is. Geen gillende kinderen of huilende baby’s, geen kidsclub of krokodillen in het zwembad maar rust….rust….rust! Wij zijn gelukkige ouders van drie zonen van wie we 51 weken per jaar genieten, maar dit is wel even het paradijs hoor.

ONTSPANNEN OF ACTIEF?

Als ik een slokje van mijn versgeperste banaan-appel smoothie neem, zie ik op het strand een tentje staan met een massagebed. Dat is voor mij het toppunt van ontspanning. Ik boek de massage voor de dinsdag. Weer iets leuks om naar uit te kijken. Terwijl Luc zich met een boek nestelt op de zonnematras, ontdek ik dat er vandaag yoga, een Aquaworkout, een Griekse taalcursus en zelfs een Thaise kookcursus is.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

DAG 4; YOGA EN MASSAGE

Na het ontbijt heb ik een yogales terwijl mijn liefje weer lekker in zijn boek duikt op ons zonnedek. Daarna is het tijd voor de massage. De spa is prachtig. Ik word opgehaald door de vriendelijke masseuse die me naar het tentje op het strand brengt. De gordijnen worden gesloten behalve het gordijn met zicht op zee. Dan beland ik in een droom… 45 minuten lang word ik van mijn tenen tot mijn hoofdhuid gemasseerd met een heerlijke olie. Daarna sluit de masseuse ook het vierde gordijn terwijl ik nog lig na te genieten… Als ze terug komt, heeft ze een verse aardbeien-smoothie voor me.

“Dan beland ik in een droom”

DAG 5; OUZO PROEVERIJ EN HEERLIJK DINER

Na de lunch is er in de tuin van het hotel een Ouzo-proeverij en treedt er een Griekse zanger op. Terug op onze kamer maken we ons klaar voor het diner. In het hoofdrestaurant is een buffet en showcooking. Gialos is het Griekse restaurant, Al Fresco het Italiaanse restaurant en er is nog een Aziatische restaurant voor sushi. Verder een Wine-Cellar restaurant voor privé diners. Na het diner gaan we op het dakterras zitten voor een drankje en horen op de achtergrond nog de Griekse zanger

DAG 7; ALS HERBOREN; WAT EEN HEERLIJKEVAKANTIE VOL RUST EN ONTSPANNING

Na het ontbijt is het helaas tijd om onze koffers te pakken. Wat zijn we uitgerust! Onwijs vriendelijk en behulpzaam personeel, een fantastische kamer, heel veel rust, lekker en afwisselend eten en een prachtige omgeving. Iedereen in SENSIMAR Kalliston Resort & Spa by Atlantica is op zoek naar rust. Geen harde muziek, geen handdoekje leggen en geen geschreeuw, maar rust en stilte. Geloof me… als je rust zoekt, is dit de perfecte keuze.

SENISMAR ZELF ONTDEKKEN?

• Gemiddeld beoordeeld met een 9,5
  • Bestemmingen van Griekenland en Spanje tot Thailand en Mexico
  • Allemaal modern, luxe, van dezelfde kwaliteit en alleen voor volwassenen
  • Op toplocaties aan/vlakbij zee Kijk voor meer informatie op TUI.nl/sensimar
  • SENSIMAR Kalliston Resort & Spa by Atlantica vanaf €849,- p.p.