Zó wordt jouw bedrijf in no time een hit op Facebook

Dat Facebook handig is voor je bedrijf is niet onbekend, toch maakt niet iedereen optimaal gebruik van het platform. Daarom een aantal tips van de exp

Handig!

Dat social media tegenwoordig onmisbaar is voor je bedrijf weten we intussen allemaal. Maar er zijn nog genoeg bedrijven die deze platforms niet optimaal benutten. En dat is reuze zonde, want zo loop je een heleboel fans en potentiële kopers mis!

Eerder dit jaar kondigde Facebook al aan dat er 10 miljoen ‘small business’-pagina’s in één jaar waren aangemaakt, wat inhoudt dat er op dit moment zo’n 40 miljoen small business-pagina’s bestaan. Er is dus een hoop concurrentie, waardoor je écht je best moet doen om eruit te springen ? helemaal als je nog beginnend bent.

Daarom: 3 tips voor kleine ondernemers van Facebook’s ‘small business guru’ Mari Smith.

1 Begin met een goeie Facebook Business Page
“First, set up a Facebook business Page in the most relevant category; fill out the ‘About’ section thoroughly and upload an attractive cover image and profile picture.”
Logisch, want wij kijken natuurlijk als eerste naar de lay-out van een pagina, en we willen geen lappen tekst lezen om erachter te komen dat het om gebreide onderbroeken voor oma gaat.

2 Bedenk een contentstrategie
“Craft a strategy for your content that includes a variety of written, visual and video content. Start by sharing quality, relevant content once or twice a day,” aldus Smith. “With this foundation in place, now you can drive traffic to the page from other sources, such as your email list, website and other social channels.”
Oftewel: wees consistent en zorg ervoor dat er altijd iets relevants te vinden is in de feed van je bezoek. En bedenk: kwaliteit gaat boven kwantiteit. Dus geen overload aan filmpjes en weetjes, want je wilt niemand spammen en daardoor in no time het aantal likes van je pagina zien dalen.

3 Hanteer een budget
“For sure, set aside a nominal budget to amplify certain posts using Facebook’s paid features, such as the Boost button or the Ads Manager.”
Facebook is natuurlijk énorm handig vanwege de gratis publicaties die je via het platform kunt krijgen, maar het kan geen kwaad om een budget vrij te maken voor het strategisch promoten van je artikelen. Op deze manier krijgen mensen onopgemerkt vaker jouw artikelen (of pagina) te zien en zullen ze sneller op die like (en buy!) knop klikken.

Ruim 50% van de vrouwen vindt carrière belangrijker dan relatie! >

Laatste nieuws