Dit zijn de meest Instagrammable beautymerken

Je wordt gehypnotiseerd door alle prachtige, sprankelende feeds...

Je weet hoe het gaat: je wordt gehypnotiseerd door alle prachtige, sprankelende feeds waardoor je dieper en dieper in het virtuele drijfzand van beauty zakt. En vaak zijn al die beauty pareltjes zo mooi dat je gewoon iets moet met kopen. Wij zullen het nog even iets erger voor je maken. Wij verzamelden onze favoriete meest Instagrammable beautymerken die we allemaal wel willen hebben. 

Gisou 
Gisou is het haarverzorgingsmerk van de succesvolle influencer Negin Mirsalehi waarvan honing het sleutelingrediënt is. De producten zijn grotendeels natuurlijk en afkomstig uit haar vader’s bijentuin. 

 

Een bericht gedeeld door Gisou (@gisou_official) op  

 

Rowsie Vain 
Rowsie Vain staat bekend om zijn natuurlijke en rauwe huidverzorging, geïnspireerd op de natuur en de aarde. Het heeft een minimalistische en au natural benadering van schoonheid. Kom op nou, dit flesje wil je toch gewoon hebben. 

 

Een bericht gedeeld door ROWSIE VAIN (@rowsievain) op

 

Ordinary
Alle producten van Ordinary hebben formules met hoge concentraties actieve ingrediënten (vitamine C, retinoïden, anti-oxidanten). De handige pipet flacons zijn oh zo stylish en een prachtige toevoeging aan je stash

 

Een bericht gedeeld door (@florachowhw) op

 

Herbivore Botanicals
Veilig, niet-toxisch en zeer effectief. De producten van Herbivore Botanicals zijn rijk aan pure en sterk geconcentreerde formules die tegenwoordig een zeldzaamheid zijn in de wereld van huidverzorging en cosmetica. 

 

Glossier
Van beautyblog naar buzzing beautymerk, dat is het verhaal van Glossier’s oprichter in een notendop. In haar zoektocht naar fijne producten miste de Amerikaanse Emily Weiss verhalen en ervaringen van echte vrouwen. Met deze kennis begon ze uiteindelijk Glossier. 

 

Een bericht gedeeld door Glossier (@glossier) op

 

French Girl Organics
In de collectie van het beautymerk French Girl Organics vind je alleen maar luxe organische, veganistische huid- en lichaamsverzorgingsproducten. Geïnspireerd op la douce France en gemaakt in de Verenigde Staten.

 

Diptyque
Dit beautymerk uit Parijs werd opgericht begin jaren ’60 door drie vrienden. Het is wereldberoemd om de brede collectie geparfumeerde kaarsen en roomsprays. Inmiddels verkoopt Diptyque ook heerlijke parfums. 

 

Een bericht gedeeld door diptyque (@diptyque) op

 

Wist je dat.. social media steeds belangrijker wordt voor de marketing van beautymerken? De populariteit van selfies stimuleert bijvoorbeeld de verkoop van lipsticks en foundation. Grappig om te weten is dat millennials relatief minder geld uitgeven aan huidverzorgingsmiddelen dan hun moeders, doordat zij veel meer in het ‘nu’ leven in plaats van in de toekomst. “Hoe zie ik er vandaag uit? Is deze selfie mooi?” De gemiddelde omzet van cosmetica in Nederland bedraagt maar liefst 2,8 miljard euro en in heel Europa 77 miljard euro. Damn, dat is niet bepaald karig. Wil je meer weten over de in’s en out’s van de beauty-industrie? Neem dan een kijkje op de website van de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV).

Lees ook: Interview met Negin Mirsalehi over haar beautyroutine en travelessentials

Beeld: Getty Images

Laatste nieuws