Online shoppen tijdens de werkuren? Doe maar niet

Online shoppen tijdens de werkuren? Doe maar niet

Krijg jij pushmeldingen op je telefoon van nieuwsupdates of ontploft je mailbox met nieuwsbrieven die jouw favoriete paar schoenen in de aanbieding hebben? Dat is nog vrij onschuldig zolang je er geen aandacht aan besteedt. Want tijdens werktijd het internet gebruiken voor persoonlijke doeleinden kan een negatieve impact hebben op je carrière, en wordt ook wel 'cyberloafen' genoemd. 


Volle focus
Cyberloafen blijkt funest voor je ambitieuze carrièreplannen, aldus een recente studie in The Journal of Psychosocial Research. Een onderzoek onder 322 proefpersonen geeft aan dat het nieuws volgen en online shoppen de grootste hindernissen zijn voor de productiviteit. Docent Matthew Carter van de University of Texas is ervan overtuigd dat cyberloafing een belangrijke oorzaak is van de verliezen die bedrijven jaarlijks lijden. Een grote zorg voor bedrijfsleiders dus. Telkens wanneer een medewerker door het internet wordt afgeleid, duurt het maar liefst 23 minuten voordat die persoon het werk in full focus hervat. Dat is niet niets!

Lees ook: Nieuw op kantoor? Zo laat je een goede eerste impressie achter

Bron: GVA | Beeld: iStock


Recent


Gerelateerde artikelen