Dochter Cindy Crawford maakt catwalkdebuut in New York

Nostalgie alom!

Na een reeks magazinecovers en modecampagnes is de zestienjarige Kaia Gerber klaar voor de catwalk. De dochter van het voormalig supermodel Cindy Crawford maakte gisteren haar catwalkdebuut voor Calvin Klein tijdens de New Yorkse modeweken. 

Het lijkt erop dat de jonge Amerikaanse klaar is voor een carrière als fulltime model. Daarbij stapt ze in de voetsporen van haar moeder Cindy Crawford. De natuurlijke schoonheid heeft ze duidelijk niet van een vreemde. Toen Kaia de catwalk betrad, gingen de smartphones van de front row simultaan de lucht in. Creative director Raf Simons koos een modern western look voor het model-in-training

Kaia Gerber op haar eerste catwalk

 

American dream
Voor de Belgische Raf Simons is deze S/S 2018-collectie zijn tweede lijn voor het Amerikaanse merk. Als niet-Amerikaan doet de creatief het voortreffelijk, en weet hij met deze vrouwen-en mannencollectie de American dream om te zetten in een met zijde gevulde lijn die doet terugdenken aan de Amerikaanse cinema. “Deze collectie gaat over de Amerikaanse horror en beauty tegelijk. De modewereld probeert de horror te verstoppen en alleen de schoonheid te laten zien. Maar weet je, ze zijn beiden een deel van het leven. Deze collectie viert dat”, aldus Raf Simons.

Eternity-parfum op de catwalk

 

Obsessed-parfum op de catwalk

 

Geobsedeerd 
Niet alleen Kaia Gerber was een leuke verrassing op de catwalk. De iconische parfums Eternity en Obsessed maakten een comeback tijdens de show. De parfumflesjes waggelden aan de gloednieuwe accessoires van de S/S 2018-collectie. Alle aanwezige modemensen ervoeren een nostalgisch gevoel van formaat. Want wie herinnert zich niet de waanzinnige geur van de Obsession-parfum, die in 1993 de straten van New York en ver daarbuiten vulde. Én de niet te vergeten iconische campagne die ervoor zorgde dat deze parfum alles was wat de klok sloeg. De achttienjarige Kate Moss werd naakt gefotografeerd door haar toenmalige vriendje Mario Sorrenti. Beiden in de bloei van hun leven en op weg naar een succesvolle carrière.

Back for more
Nu, 25 jaar na de legendarische campagne, brengt Calvin Klein de geur opnieuw uit onder de naam Obsessed. Een combinatie van olfactorische herinneringen en hedendaags verlangen vind je terug in de oriëntaalse, aromatische geur die vanaf oktober zowel voor vrouwen als mannen te koop is. 

Lees ook: Modeontwerper Iris van Herpen wint Johannes Vermeer Prijs

Beeld: Calvin Klein, Getty Images

Laatste nieuws