Deze foodtrends van 2017 zijn niet allemaal gezond

Wel lekker!

Het duurt niet lang meer voordat we het nieuwe jaar ingaan. Naast goede voornemens als stoppen met roken, meer sporten is ook gezonder eten iets wat jaarlijks terugkomt. Tijd dus voor een kijkje in de keuken van 2017, want wat zullen de foodtrends voor volgend jaar zijn?

Trends
De Britse supermarktketen Waitrose was hier ook benieuwd naar en ging dan ook op onderzoek uit. Daaruit kwam vijf dingen die we volgens de supermarktketen sowieso gaan terugzien. En wees gerust, het is niet allemaal healthy food. Goed nieuws voor de zoetekauwen onder ons dus.

1/ Watermeloenwater
Het drankje wat op dit moment al super hip is in Amerika. Loop daar een lunchzaak of een supermarkt in en negen van de tien keer vind je het terug in de schappen. Het simpele drankje is gewoon een mix van geperste watermeloenen en citroenen en klaar is kees. Enne, ook Beyoncé gelooft dat dit het drankje van het jaar gaat worden. De zangeres zou naar verluidt aandelen gekocht hebben in het merk WTRMLN WTR. Het moet dus wel een succes worden.

2/ Hawaiian Poke
In Californië is dit gerecht een echte hit, maar ook in Nederland kennen we dit heerlijke gerecht inmiddels. Toch is het nog lang niet overal verkrijgbaar. In 2017 gaan we dit dus veel meer zien. Een grote kom salade met daarin gemarineerde en in kleine blokjes gesneden rauwe vis zoals zalm, groenten, sojasaus, sesam en uiteraard rijst.

3/ Yoghurt met groenten
Yoghurt met fruitsmaak, move over. Volgens Waitrose wordt yoghurt in combinatie met groenten smaakjes als wortel, rode biet, zoete aardappel en tomaat. Lekker als snack, maar natuurlijk ook gewoon als ontbijtje!

4/ Freakshakes
Het begon in Australië, maar ook in de rest van de wereld zijn de freakshakes steeds meer te zien. Grote milkshakes met daarop nog veel meer zoetigheden, waardoor het een groot snoepfestijn wordt. En bij eten draait het allemaal om balans, dus één keer in de zoveel tijd mag je gerust zo’n freakshake bestellen. Of twee…

5/ Geparfumeerde cocktails 
Afgelopen zomer werd er massaal Gin Tonic gedronken op de terrassen, maar in 2017 is het tijd om wat meer te experimenteren. Cocktails die geïnspireerd zijn op de parfums van modehuizen zijn het nieuwe ding. Waitrose verwacht dat ook deze trend overwaait naar alle cocktailbars over de wereld.

Lees ook: Onthuld: dit is het gezondste alcoholische drankje

Bron: Grazia / Beeld: iStockphoto

Laatste nieuws