Welke notenpasta is nu het gezondst?

Welke notenpasta is nu het gezondst?

We're going nuts!

Notenpasta’s zijn hot and happening als het op gezonde voeding aankomt. Ze smaken goed, zitten bomvol gezonde vetten en je smeert ze gewoon op je brood. Bovendien zijn er talloze soorten: amandel, cashewnoot, zonnebloempit, hazelnoot, noem maar op! Maar welke is nu het gezondst? 

3/ Gemengde notenpasta Hoewel deze variant ideaal is voor als je niet kunt kiezen, is het niet de állergezondste keus. Gemengde notenpasta is met ongeveer 15,6 gram gezond vet per twee eetlepels net iets vetter dan de nummers 2 en 1.

2/ De good old pindakaas In pindakaas zitten veel vetten van voornamelijk de gezonde, onverzadigde variant. Een goeie optie dus. Maar pas op! Pindakaas kan 'verslavend' zijn door eventuele suikers en zout die eraan zijn toegevoegd. Koop daarom altijd een natuurlijke pindakaas met zo min mogelijk ingrediënten en zonder toegevoegde suikers. Een gezonde pindakaas bevat zo’n 7,6 gram gezond vet per twee eetlepels.

1/ Amandelpasta De gezondste notenpasta by far. Amandelpasta bevat meer vetten dan pindakaas, namelijk 12,2 gram per twee eetlepels, maar is toch een stuk gezonder. De reden? Het zijn gezondere vetten.

Welke is jouw favoriet?

8 healthy tussendoortjes voor je 16 uur dipje >>