Instagram shopping: het zit eraan te komen

Jawel, de nieuwe functie van Instagram opent tal van e-commerce deuren!

Instagram springt mee op de kar van e-commerce en lanceert daarom Instagram Shopping als nieuwe functie. Dankzij de handige functie kunnen we voortaan met slechts één klik dat ene prachtige paar schoenen of die leuke jurk in de foto in ons virtuele winkelmandje leggen.

Fingers crossed
Instagram Shopping werd al een jaar geleden gelanceerd in de Verenigde Staten. Sinds 20 maart is de functie ook beschikbaar in Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland, Spanje, Italië, Brazilië en Australië. De optie is voorlopig nog niet beschikbaar in Nederland, maar aangezien onze buurlanden de update allemaal kregen, zijn wij ervan overtuigd dat ook wij binnenkort via Instagram zullen kunnen shoppen.


Favoriete outfits

De nieuwe functie biedt bedrijven de mogelijkheid om tot vijf verschillende items te taggen in een foto of zelfs tot twintig als het merk gebruikmaakt van een fotocarrousel. Gebruikers worden met slechts één klik op het item meteen geleid naar een pagina met alle informatie over het product: een afbeelding, een beschrijving en de prijs van het product in kwestie. Op de pagina vind je ook een link naar de e-shop waar je het product kan kopen. Door de nieuwe functie kan je voortaan al je favoriete outfits op Instagram gewoon zelf dragen.

Lees ook: Dankzij deze Asos-hack shop jij altijd met korting

Bron: Marie Claire BE | Beeld: Getty Images

Laatste nieuws