De tips van onze trendwatchers!

Deze maand in Marie Claire een mooi interview met drie trendwatchers. Leeftijd: 29 Werk: Eigenaresse van

Deze maand in Marie Claire een mooi interview met drie trendwatchers. Deze vrouwen houden zich bezig met de toekomst, het nieuwe werken en ondernemerschap. Wij zijn benieuwd wat volgens deze dames de trends zijn op het gebied van mode, eten en gadgets.

Naam: Lisette Kreischer (links)
Leeftijd: 29
Werk: Eigenaresse van Veggie in Pumps en inspirator van duurzame lifestyle.
Hotspot: “De Culinaire Werkplaats in Amsterdam.” Een restaurant annex kunstspot met fair trade, diervriendelijk en biologische eten. Het concept? Werken op het snijvlak van eten & kunst aan het bord van de toekomst. Ook is Lisette bezig met het opzetten van Sustainsville. “Een plek in de Randstad waar je kunt werken in de natuur.”
Modetrend: “Charlie + Mary.” Een concept van twee Amsterdamse vrouwen die kleding verkopen die zijn gecreëerd met respect voor mens en milieu. Je vindt er merken als MLY en Camilla Norbeck. En haar pumps van Beyond skin. “Gerecycled van natuurlijke materialen.”
Gadget: “Samsung Blue Earth met achterop een zonnecollector.” Het toestel, de oplader én de verpakking zijn gemaakt van gerecycled materiaal.
Boek: NON*FISH*A*LICIOUS (geschreven door Lisette). “Een visvervangend kookboek over alles wat het gevoel geeft van vis, maar het niet is.”

De Culinaire Werkplaats in Amsterdam

Naam:
Andrea Wiegman (rechts)
Leeftijd: 38
Werk: Eigenaresse van het trendbureau Second Sight en uitgever van het magazine van Second Sight. Daarnaast is ze oprichtster van Trendwatcher of the Year Awards.
Hotspot: “The Hub in Amsterdam.” Een ideale, duurzame werkplek. Voor koffie moet je naar het knusse “Latei op de Zeedijk” gaan. Let op: je kunt hier alleen met cash betalen. En voor een “chai soja latte naar Small World in de Jordaan.”
Modetrend: “Voor de herfst en winter ga ik voor de mannenmodetrend. Quality klassiekers als de St. James-schipperstruien of de snowboats van Sorel. Eigenlijk vind ik dat alles kan. De uptown girl stijl, de zakelijke mannenlook, de downtown lady (punk en trashy).”
Gadget: “Alle mobile apps voor de nieuwste iPhone.”

Magneetfestival (foto: Arthur de Smidt)

Naam:
Ingeborg Bruinewoud (midden)
Leeftijd: 25
Werk: Community manager bij het trendbureau Science of the Time. Ze stuurt 7000 trendwatchers over de hele wereld aan.
Hotspot: “Er zijn een aantal restaurants en cafés in Amsterdam waar je zelf (illegaal) voor een groep vrienden kan koken. Je krijgt de beschikking over de keuken en het eetgedeelte. Je bepaalt zelf wat er gegeten wordt en wat je vrienden moeten betalen. Zeer recessie-proof! Welke plekken dit zijn kan ik niet zeggen, maar vraag vooral rond onder de early adopters in je omgeving. Dat is ook meteen het voordeel als trendwatcher: je hebt een netwerk, en zo zijn onze ogen in steden waar we zelf niet dagelijks zijn.” 
Modetrend: “Kleding met een verhaal. Neem bijvoorbeeld de ontwerper Fenny Faber. Zij heeft het One Size Fits All project. Met een top laat ze zien dat het iedere vrouw staat. Ze laat ermee zien dat size niet altijd belangrijk is.”
Uitgaansplek: “Crowdsourced feestjes (lees: evenementen waarbij de bezoeker zelf mee denkt over de invulling) zoals het Magneetfestival. Huis- en tuinfeestjes in mijn omgeving doen het ook altijd goed.”
Gadget: “Cloudcomputing.” Google Chromebook is daar een goed voorbeeld van: je agenda, mail en documenten kun je overal inzien en bewerken. Zonder ze op te slaan op een harde schijf. “En de 3D-printer!”

Laatste nieuws